Visita al parc de Bombers de València

El passat dimarts dia 5 de juny, els alumnes de primer del CFGM d’Emergències Sanitàries del CIPFP Ciutat de l’Aprenent van visitar el Parc Central de Bombers de València, situat a l’Avinguda de la Plata de la Ciutat de València.

En primer lloc, dos dels bombers que van acompanyar alumnes i professors, ens van fer una xarrada sobre com s’originen els incendis, les mesures preventives i, davant d’un incendi,  quines són les conductes adequades abans, durant i després que s’origine.

A continuació, alguns alumnes voluntaris es van poder emprovar dos equips de bombers: jaqueta i pantaló amb teixits especials resistents a la calor, botes de goma,  el casc integral amb pantalla de protecció i la mascareta amb bombona d’aire.

Tot seguit vam realitzar un recorregut per les instal·lacions, detenint-nos especialment en la nau on tenen els camions que utilitzen per desplaçar-se quan hi ha una emergència. També vam poder pujar a l’ambulància, on un dels DUE del parc va mostrar l’equipament d’aquesta, incloent-hi el desfibril·lador i el sistema de compressió toràcica Lucas RCP.

Finalment, els alumnes i professors acompanyants vam entrar a la sala de coordinació d’emergències, on vam poder vore quin és el circuit des que una persona crida perquè es troba en una situació d’emergència fins que els bombers ixen en el seu auxili.

Els alumnes i professors vam trobar la visita molt interessant i volem agrair al personal del Parc Central de Bombers de València el seu acolliment, xarrada i mostra de les instal·lacions, així com la seua amabilitat durant tot el recorregut. Recomanem a tots la visita. Nosaltres, repetirem el pròxim any!